Система PaperPort 14 предлагает все те же функции, знакомые множеству пользователей по прежним версиям, только в расширенном и улучшенном виде: быстрое и удобное сканирование, понятная систематизация документов, обширная поддержка формата PDF, а также связь с сетевыми папками и приложениями. Кроме уже знакомых функций, новая версия PaperPort 14 предлагает пару новинок, которые позволяют продукту следовать двум самым актуальным тенденциям в личных и деловых приложениях – мобильность и облачные вычисления.
Повышенную скорость и удобство сканирования обеспечивают новые надстройки Scan-and-Open (сканировать и открыть) для функции быстрого сканирования One-Click. Функция ускоренного сканирования теперь поддерживает практически любые устройства ввода изображений с интерфейсами TWAIN, WIA и ISIS. В итоге при быстром сканировании обеспечивает гораздо более высокое качество изображения и распознавания текста – прирост точности составляет до 34%. Сжатие документов с помощью алгоритма PDF-MRC позволяет генерировать файлы PDF размером в 8 раз меньше, чем обычные PDF-файлы без сжатия. Навигацию по архиву документов облегчает новое представление в виде папок, поддержка стандартного контекстного меню Windows, а также поддержка списков перехода в операционной системе Windows 7.
Среди прочих важных отличий системы PaperPort 14 особо выделяется поддержка более 20 «облачных» сервисов, включая Google Docs и Evernote, плюс собственный облачный и мобильный сервис Nuance PaperPort Anywhere. Сервис PaperPort Anywhere позволяет подписчикам автоматически сохранять документы со своих компьютеров в облаке, а затем обращаться к этим документам через саму программу PaperPort 14 в среде Windows, через любые web-браузеры, а также с помощью бесплатных мобильных приложений для аппаратов Apple iPad и iPhone, либо для устройств с операционной системой Android.
Также стоит отметить новую функцию под названием PDF Hover Notes («плавающие» заметки для PDF-файлов). Теперь в пакете PaperPort 14 пользователю доступно гораздо больше информации во время обзора PDF-документов в папках в виде значков – в левом верхнем углу значка документа отображается крупный индикатор, показывающий, что данный файл содержит ключевые слова и краткое описание. Наведя указатель мыши на такой значок, вы можете увидеть всплывающий диалог с описанием, не открывая сам файл.
Возможности программы:
Один интерфейс для всех ваших сканеров
Сканирование в PDF документы для легкого обмена
Поддержка кнопок управления на сканере
Легкое создание PDF файлов из всех ваших приложений
Сохранение веб-страниц в качестве PDF файла
Интуитивно-понятный рабочий стол программы
Быстрое и легкое заполнение электронных форм
Вырезание и вставка текста с бумаги и PDF файлов
Поиск информации, находящейся в отсканированных, графических и PDF файлах
Поддержка стандартов Section 508 и Windows XP
Новые возможности и улучшения:
Ускоренное открытие и отображение PDF файлов (до 500% быстрее 14-ой версии)
Новый пользовательский интерфейс
Новая кнопка "Scan Now" для сканирования документов в один клик
Сканирование напрямую в PDF Viewer Plus и Microsoft SharePoint с помощью новой утилиты ScanDirect
Более точное распознавание текста OCR
Более обширный набор аннотаций, включающий в себя заметки, текстовые блоки, подсветки и т.д.
Расширенные возможности поиска по PDF документу
Настраиваемая панель инструментов Быстрого Доступа
Новая поддержка Microsoft SharePoint
Улучшенные возможности управления папками
И многие другие улучшения и новые функции
Год/Дата Выпуска: 2011
Версия: 14.00
Разработчик: Nuance
Разрядность: 32bit
Совместимость с Vista: полная
Совместимость с Windows 7: полная
Язык интерфейса: Мультиязычный (русский отсутствует)
PaperPort Professional 14 delivers anytime-anywhere access to files stored in the cloud, enabling users to access content using a Web browser, mobile device or tablet. PaperPort Professional 14 also combines the efficiency of document management, the convenience of perfectly scanned documents and the power of PDF document creation - all in one easy-to-use application. Millions of people worldwide rely on PaperPort to eliminate paper, get more organised and streamline the way they work.
Customers use PaperPort Professional to:
- Organise their business critical documents including application files, PDF documents and photos
- Access important documents wherever they go using any Web capable computers or mobile devices
- Scan paper documents or capture any image using a digital camera, so they are never lost and can be more easily retrieved
- Automatically route scanned documents from network MFP devices to individual desktops
- Create industry standard PDF files from application files so they can be easily shared
- View PDF files quickly and annotate them with comments and stamps
- Combine scanned documents and existing digital documents in one cohesive PDF file
- Quickly move or scan files to and from individual desktops to shared document repositories such as network servers, Microsoft® SharePoint® and many different cloud storage services
Features:
- Document management your way
- Reduce waste, conserve energy
- Create and combine PDF Files
- View, edit and share PDFs faster
- Protect sensitive documents
- Fill out forms quickly, neatly
- Find information instantly
- Works with your scanner
- Capture information on the go
- Easily route documents from digital copiers and MFPs
- Convert paper into text
- Manage documents across the network
- Superior access to PaperPort and Microsoft Windows features
What's New
- PaperPort Anywhere Sync Connector: The connection from the PaperPort desktop to the PaperPort Anywhere service is achieved by means of the PaperPort Anywhere Sync Connector. This Windows system tray application provides the capability for you to sign in to the PaperPort Anywhere service from the PaperPort desktop, monitor storage usage and control which folders you want synchronised across the cloud.
- The Nuance Cloud Connector application: Now you can gain access to a number of cloud services, including Windows Live SkyDrive, Google Docs, Box.net and many more. Plus, files are accessed in the PaperPort folder directory, so you can scan, stack or unstack PDF files and create PDF files which are automatically uploaded in the cloud.
- Evernote “Send To” Connector: Drag and drop files to the Evernote Send To Connector, create a new note or add the document to an existing note. You can also right click on the Evernote connector and get files attached to any note so they are copied to the PaperPort desktop.
- Enhanced network folder support: PaperPort Professional 14 now takes advantage of fast, reliable thumbnail viewing of documents stored on shared network folders. Additionally, PaperPort Professional 14 locks files in use over the network to prevent problems that may occur when more than one person tries to view or modify the same file.
- Windows file and folder options available directly from PaperPort: In PaperPort Professional 14, the Windows Context menu is supported by right clicking on any file, so you can access Windows or other software and perform key tasks, including compressing and uncompressing ZIP files.
- Scanning improvements: We’ve enhanced PaperPort’s scanning capabilities in PaperPort Professional 14, so scanned colour documents using PDF-MRC compression are now up to 62% smaller than with earlier MRC technology. Other time saving highlights include scan and open a document with one press of a button, create and save default custom file names and create PDF/A directly from your scanner.
- New workspace options for greater productivity: With PaperPort Professional 14, there’s no need to remember where you put a recently scanned or opened file. New buttons have been added for “recently scanned” and “recently opened” documents, so you can quickly jump back to a folder that contains a recently scanned or opened document.
- Scanning improvements: Folder notes for all incoming PDF files: You can right click on any folder in the folder directory and get an option to add notes directly to that particular folder. Now these notes can be applied to PDF files that are added into such folder by moving, copying or drag-and-dropping. This enhancement is useful for applying information to PDF documents that are common to all files in a particular folder, such as contact information (e.g., name, address, telephone number); project or customer IDs; or numbers, reminders, document descriptions and more.
- Improved desktop thumbnails for PDF: In PaperPort Professional 14 the PDF document thumbnails offer more information about PDF documents to save you time and focus on more important tasks. A large information icon now appears in the upper left hand corner of PDF document thumbnails, indicating the file contains keywords and descriptive text. Hover over the icon and it will display the information so you don’t have to open the file.
- Support for Windows 7 Jump list: Now you can use the Jump list for PaperPort Professional 14 in Windows 7 to scan documents or access recently opened or scanned files instantly without having to open PaperPort first. These help you work faster and easier.
- New Scanner Enhancement Tools (SET): The Scanner Enhancement Tools help you create perfect scans right from the start or fix any scanning imperfections manually. New tools to clean edges of scanned documents include punch-hole removal, auto-cropping and border cleaning. The new despeckle feature helps you clean black and white - especially halftone - images from black dots for better image quality and OCR results.
- Support for favourite web page bookmarks: Now you can select from any of your stored favourite web page links using PaperPort 14 and open within your browser application. PaperPort 14 presents you with the list of the saved bookmarks of your Internet Explorer, Firefox or Chrome browsers so you start browsing from PaperPort
System Requirements
Minimum Hardware Requirements
Intel Pentium compatible, or newer CPU
1 GB RAM
700 MB free hard disk space for application files and installation
1024x768 resolution display with 16 bit (High Color) or better
Windows compatible pointing device
Supported Operating Systems
Windows XP 32-bit SP3
Windows Vista 32-bit and 64-bit with SP2 or higher
Windows 7 32-bit and 64-bit
Supported Web Browsers (Favorites and PDF Viewer)
Internet Explorer 7+
Firefox 3, 4 and 5.5
Chrome 4, 9 (versioning changed)
DVD-ROM drive (required for installation)
PaperPort Anywhere, Nuance Cloud Connector, Online Activation, Registration and Live Update
Internet connection and web access necessary
PaperPort Anywhere includes 1GB of storage. Terms subject to change. Visit www.paperport.com for details.
Note: Performance and speed will be enhanced if your computer’s processor, memory, and available disk space exceed minimum requirements. This is especially true when converting very large color PDF files.
Language Multilanguage(No RUS)