Dxtory is a movie capture tool only for DirextX/OpenGL application.
In order to acquire data from Surface Memory directly, It operates very much at high speed.
Arbitrary cropping and free scaling are supported by hardware.
The codec of Dxtory can record original pixel data as it is. A quality can be pursued to a limit with video source without degradation.
Moreover, since the third party VFW codec is also supported, the user can choose a favorite solution.
Distribution HDD Writing
The bottleneck of No. 1 of the speed of capture is a write-in speed to HDD.
If it is the environment of two or more HDD, this function will accelerate writting speed.
Preparation is completed only by specifying two or more holders which save data, and performing speed setting, without using a special file system.
Dual Audio Recording
If there are two or more audio input devices, two sound sources are recordable, like game sound and mic input.
It is possible to edit it individually later because it is preserved respectively as an independent stream in AVI file.
Only voice changes volume or there is small only game sound, by the conventional mux recording, it becomes possible for it to have been impossible.
If CoreAudio is effective environment (Windows Vista/Windows 7), since game sound can also be recorded from an output, only by 1 audio device, two lines are recordable. (* There is also a thing which cannot record sound depending on application.)
Capture format
DirectX11
DirectX10.1
DirectX10
DirectX9
DirectX8
DirectX7
OpenGL
Capture Resolution
Unlimited
Indispensable Runtime
.NET Framework 4.0
Supported Instruction set
SSE2
SSE3
SSSE3
SSE4.1
Особенности программы:
Наибыстрейшая запись видео. Dxtory является инструментом видеосъемки для DirextX / OpenGL приложений. Программа работает с очень высокой скоростью. Произвольная обрезка и свободное масштабирование поддерживается аппаратным обеспечением.
Запись без потери качества. Кодек Dxtory может записывать исходные пиксельные данные, а выходное качество видео получается без ухудшения источника видеосигнала. Кроме того, также поддерживается VFW-кодек.
Работа с несколькими жесткими дисками. Скорость жестких дисков является главным условием обеспечивающим скорость записи. Если у Вас есть два и более жестких дисков в системе, то это позволит записывать с еще большей скоростью. Вам не нужна специальная файловая система - просто выберите два или более жесттких дисков и настройте скорость записи.
Запись аудио с разных источников. Если присутствуют два и более источников звука, то возможна запись обоих. Так, например, можно записать как звук игры, так и речь в микрофон. Благодаря тому, что все источники звука записываются в отдельные потоки видеофайла, позже можно отредактировать каждый источник звука индивидуально.
Поддерживаемые форматы записи: DirectX11 / DirectX10.1 / DirectX10 / DirectX9 / DirectX8 / DirectX7 / OpenGL
Поддерживаемые разрешения: Без ограничений
Необходимые Runtime: .NET Framework 4.0
Поддерживаемые системы команд: SSE2 / SSE3 / SSSE3 / SSE4.1
Список поддерживаемых ОС: Windows 7 / Windows Vista / Windows XP
System Requirements
NET Framework 4.0
IBM or compatible Pentium/AMD processor (900 MHz or greater), 512 MB RAM or greater. 1024 x 768, 16-bit display (32-bit recommended)
Windows XP SP2
Windows Vista all SP
Windows 7
Language Eng\Английский Доступно только для пользователей